Popüler Yayınlar

30 Aralık 2007 Pazar

İBRADI TÜRKÜLERİ OYUNLARI (MEHMET UZUN)




İbradı - Çöğre Ağacında Biter Mi Korum

Çöğre de ağacında anam biter mi korum (vay vay)
Mapusta yatana gelir mi ölüm
(vay) Bize Hak'tan geldi anam ayrılık zulüm (vay vay)

Dolan dolan daş dibinde yatalım
Böyle de böyle olmayacak kolayına bakalım

(ah) Eşerim eşerim anam temel bulunmaz (vay vay)
Eşmeyeyim derim sevda durulmaz
Alnı da kırkmalının anam boynu vurulmaz (vay vay)

Gel güle güle ayrılalım ağlama
Ben yolcuyum beni yoldan eyleme

(ah) Kayalarda olur anam geyik tekesi (vay vay)
Esnedikçe gül kokuyor nefesi
(ah) Ben ölürsem kimler olacak buraların efesi (vay vay)

Yar yandım göğsünün düğmelerine
Anan seni vermez değmelerine
Türkü Adı: Çöğre Ağacında Biter Mi Korum
Yöre: İbradı - Tüm Türküler »
Kaynak: Sami Demircioğlu
http://turku.sitesi.web.tr



İbradı - Kara Kabak Kökeni

Kara kabak kökeni
Ellere batmaz dikeni
Mevla'm sabırlar versin
Hasiretlik çekeni

Varvara Hamide'm varvara
Gül kondurdum şalvara
Öldüm yalvara yalvara

Su gelir kütüğüden
İçilmez köpüğünden
Yılan olsam sarılsam
Kızların topuğundan

Öyledir Ayşe'm öyledir
Aşk adamı söyledir
Sevdalara saldırır

Su gelir millendirir
Bahçeyi göllendirir
Zamanenin kızları
Dilsizi dillendirir

Varvara Hamide'm varvara
Gül kondurdum şalvara
Öldüm yalvara yalvara

Türkü Adı: Kara Kabak Kökeni
Yöre: İbradı - Tüm Türküler »
Kaynak: Sami Demircioğlu

http://turku.sitesi.web.tr

Hiç yorum yok: